onsdag 14. desember 2011

Så kom snøen...



....i alle fall foreløpig, ser ikke ut som den helt har bestemt seg for å bli ennå.




De første dagene var snøen tørr og lett som dun, visne gressstrå så ut som de var stukket ned i bomull.




Jeg tenker på utfordringen i det å variere motivene, unngå klisjeer, finne nye vinklinger og perspektiver. Samtidig vet jeg at det nok vil bli mye gjentagelser. Det er vel med meg som med de fleste, jeg ser det jeg ser fordi jeg er den jeg er med mine nedarvede og etablerte oppfatninger av hva som er et bilde.




Det er vel greit nok, det med gjentagelser, særlig fordi det nok ikke er til å unngå.




Men en slik anerkjennelse kan kanskje gjøre utfordringen mer mulig ved å prøve å være litt reflektert og kritisk til mine egne motivvalg. Prøve å se om jeg kan se noe annet enn det jeg pleier å se for eksempel.








Disse bildene var i alle fall det jeg så en ettermiddags tur den første ordentlige snø dagen. De likner litt på bilder jeg har sett før fra denne fotografen, men ok.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

chaplin@live.no