fredag 3. mai 2013

Soloppgang på spillplassen.





Ny natt på kollen spent ventende på hva morgentimene vil bringe av livgivende utfoldelse. Jeg var på plass i to tida, og det var bra for denne gangen satte de i gang rett etter klokka tre. Jeg hadde flytta teltet for å fange soloppgangen i spillet, det fikk jeg, men det var mer begrensa hva jeg så av leiken. Det andre var at nærmeste hane hadde sitt område bare få meter utenfor teltet mitt, noe som førte til at jeg måtte være på tå hev hele tida. Han stoppa opp noen ganger og stussa skikkelig på klikkelyden fra kamera, men det så ut til at han vente seg til det og etter hvert helt overså det. Spillet varte til bortimot klokka ni, så jeg var temmelig lemster da jeg endelig kunne krabbe ut av det lille teltet.




 
 


Bilde nummer 1 og 2 er tatt kl. 0415, knapt gangsyn, eksponert på 6400 ISO, f.2.8, 1/15 s., 300mm, Nikon D800.
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Resten av bildene er tatt rundt kl. 0630, 500 ISO, f.4, varierende lukkerhastigheter, alle bildene er redigert med Nikon Capture NX2.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

chaplin@live.no